Att hata ?

Hata. Det e ett sjukt starkt ord.
 
Jag har aldrig i hela mitt liv hatat något. Visst det finns många människor som e helt tomma i bollen och jag inte tycker om/ogillar. Men inte hatar. Om man hatar någon så måste den människan verkligen ha förstört ditt liv eller liknande. Man kan ju aldrig hata någon utan en orsak heller. Det finns vissa människor som liksom råkar ut för ett problem, kanske att dom inte får göra något speciellt tex nu då.
 
Då kommer dom och ba: Hatar mitt liv. Då blir jag liksom lite skrattglad, haha asså det e inte ett problem! Visst ett litet problem men det finns människor som inte har ett bra liv. Dom har massa problem och verkligen mår dåligt. Då tycker jag att man kan andvända ordet hata. Sen finns det många som överreagerar men det finns en gräns där man kan börja andvända ordet hata. Jag har aldrig känt någon som har behövt andvända ordet hata. Vissa som kanske tex vill ha en speciell telefon eller liknande men inte får det.
 
Så bara: OMG hatar mitt liv, får inte varenda sak jag pekar på jag dööör. Man ba: asså ? Vad snackar du om?. Nu är det särkert något jvel som kommer komma med sin åsikt och skriva så otrevligt man kan på en anonym dum kommentar. Absolut säg vad du tycker, låt så otrevlig du kan osv men dethär är vad jag tycker. Det kan inte du ändra på. Okej? Säg vad du tycker men försök skriva trevligt.
 
Men vi kan ta ett annat exempel också, det finns ju två olika grupper oftast i skolan eller liknande. Dom människorna som e lite populärare och umågs med äldre osv och dom som e lite mer ''opoulära'', menar inget illa ment med detta men så är det ju tyvär. Jag tycker inte att det ska behöva vara så. Alla ska kunna umgås med alla, man ska inte göra massa grupper och skit. Onödigt.
 
Men vad jag ville få ut med detta inlägg e att, om du har ett litet problem. Tänk på allt annat bra du har som kanske vissa andra inte har. Tänk på barnen i afrika, klagar dom ?
 
 
Detta är min åsikt. Man måste få tycka vad man vill.
 
//Celina






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback