Äkta och oäkta

Hur är det egentligen med äkta och oäkta vänner egentligen? Det är en fråga jag funderar på varje varenda dag. Jag har ju massa vänner men det är bara 2 av dom som jag verkligen verkligen älskar och inte klarar mig utan. Det är ju Saga och Julia. Vill ni veta varför jag tycker om dom så mycket och varför dom är äkta vänner för mig? Jo jag älskar dom på olika sätt. Julia och jag är precis likadana. Vi är tvillingar, vi tänker lika dant, vi är lika i sättet, vi har båda egen häst och står i samma stall, vi skrattar likadant och är helt lika med allt typ. Sen äre så att vi är sjukt tajta. Men det speciella med Julia är att hon visar så himla bra att hon verkligen älskar mig. Jag är hennes lillasyster liksom. Hon behandlar mig som sin famlije medlem.
Jag och Saga är ganska olika, men det är nästan det som drar oss tillsammans liksom. Hon säger nästan aldrig: Celina jag älskar dig min syster. Men när hon väl säger det så är det speciellt, jag fattar liksom att jag är en del av hennes liv, jag har hjälpt henne med massa problem ocb bryr mig om henne. När jag märker att hon uppskattar det blir jag lycklig. Så är äkta vänner, dom ska göra en lycklig.
Jag känner massa som är helt sajko i huvudet. En av mina vänner har nyss svikit mig rejält men det vill jag inte ta upp. I alla fall, alla dom snackar skit om varandra, dom ljuger varandra rätt upp i ansiktet, dom kan vara helt olika dumma men det dummaste att göra är att snacka skit. Ush vad jag hatar skitsnack. Jag är alltid den som alla snackar skit med men jag sitter bara och säger: Mm, aa för att inte skapa några problem osv.Jag snackar bara skit om dom som snackar skit om mig, skit ska ha skit liksom ellerhur? Aa så är det.
Med Julia kan jag vara mig själv till hundra procent. Jag kan berätta precis allt för henne, hon behåller alltid hemligheter och hon vill alltid mitt bästa. Hon snackar aldrig skit om mig och hon är verkligen en äkta vän, en vän som gör misstag men endå sopar undan det och kämpar för att se mig lycklig. En sån vän är svårt att hitta, men jag är glad över att jag har hittat mina livskamrater
Xoxo Celina






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback